ﻣﻘﯿﺎس ﺳﻨﺠﺶ مشتری مداری کارکنان بانک

کد : 1529
به اشتراک بگذارید :
عمومی
تعداد سوالات 13
نویسندگان دوناوان و همکاران
ابعاد پرسشنامه 4
سال انتشار 2004
۱۵,۰۰۰تومان

ﻣﻘﯿﺎس ﺳﻨﺠﺶ مشتری مداری کارکنان بانک : ﻣﻘﯿﺎس ﺳﻨﺠﺶ مشتری مداری کارکنان بانک ﺗﻮﺳﻂ دوناوان و همکاران (2004) ارائه ﺷﺪ. ﻣﻘﯿﺎس ﺳﻨﺠﺶ مشتری مداری کارکنان بانک ﺷﺎﻣﻞ 13 ﺳﻮال ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻓﺮد ﺑﺎ ﭘﺎﺳﺦ دادن ﺑﻪ آن ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ

ویژگی­های روان­سنجی ﻣﻘﯿﺎس ﺳﻨﺠﺶ مشتری مداری کارکنان بانک

اعتبار یا روایی با این مسئله سروکار دارد که یک ابزار اندازه‌گیری تا چه حد چیزی را اندازه می‌گیرد که ما فکر می‌کنیم (سرمد و همکاران،1390). در پژوهش دهقانی (1391) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده‌شده است.  بدین‌صورت که پرسشنامه، در اختیار تعدادی از صاحب‌نظران سازمان و مدیریت قرارگرفته است درنتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورداستفاده قرار گرفت.

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه‌گیری هر آنچه اندازه می‌گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می‌دهد (سرمد و همکاران،1390). در پژوهش دهقانی (1391) پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم­افزار SPSS به‌دست‌آمده است و درنهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.  همسانی درونی مقیاس مشتری مداری 89 /0 به دست آمد و همسانی درونی خرده مقیاس­های مشتری نوازی 81 /0، استنباط نیازهای مشتری 74 /0، خدمت­رسانی 93/ 0 و ارتباط 85/ 0 محاسبه شد. لازم به ذکر است چنانچه ضريب آلفاي کرونباخ بيش از 7/ 0 محاسبه گردد، پايايي پرسشنامه مطلوب ارزيابي می‌شود.

محصولات مشابه