پرسشنامه ﺑﺎورﻫﺎی ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ (ASEBQ)

کد : 1126
به اشتراک بگذارید :
عمومی
تعداد سوالات 27
نام انگلیسی پرسشنامه Academic Self-Efficacy Bilifs Questionary
مخفف ASEBQ
نویسندگان زاژاﮐﻮوا و همکاران
ابعاد پرسشنامه 4
سال انتشار 2005
۱۵,۰۰۰تومان

پرسشنامه ﺑﺎورﻫﺎی ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ (ASEBQ) : زاژاﮐﻮوا و ﻫﻤﮑﺎران (2005) ﻧﺨﺴﻪ ﺟﺪﯾﺪ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪي ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ را ﺑﺎ ﻋﻨﻮان ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺎورﻫﺎي ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪي ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺑﺎ اﻟﮕﻮﮔﯿﺮي از ﻣﻘﯿﺎس ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﯿﻠﺪﺳﺘﻮن (ﻟﻨﺖ، ﺑﺮوان و ﻻرﮐﯿﻦ، 1986) و ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪي ﮐﺎﻟﺞ (ﺳﻮﻟﺒﺮگ، اوبرین، ویلارل، کنل و داویس، 1993) ﺗﻮﺳﻌﻪ دادﻧﺪ.

ویژگی ­های روان­سنجی پرسشنامه ﺑﺎورﻫﺎی ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ (ASEBQ)

زاژاﮐﻮوا و ﻫﻤﮑﺎران (2005) در ﭘﮋوﻫﺶ ﺧﻮد ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ وﯾﮋﮔﯽﻫﺎي روانﺳﻨﺠﯽ اﯾﻦ آزﻣﻮن ﭘﺮداﺧﺘﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﯾﯿﺪي ﭼﻬﺎر ﻋﺎﻣﻞ را ﺑﺮاي اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرﺗﺪ ﺑﻮدﻧﺪ از: اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در اﻧﺠﺎم ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ در ﮐﻼس درس، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در اﻧﺠﺎم ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ در ﺑﯿﺮون از ﮐﻼس درس، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان در داﻧﺸﮕﺎه و اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﺎر، ﺧﺎﻧﻮاده و داﻧﺸﮕﺎه. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ آﻧﻬﺎ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﺧﺮده ﻣﻘﯿﺎسﻫﺎي اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ را در ﺣﺪود 72/ 0 ﺗﺎ 90/ 0 ﺑﺮآورد ﻧﻤﻮدﻧﺪ. اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در اﯾﺮان ﺗﻮﺳﻂ شکري، طولابی، غنایی و همکاران (1390) ﻫﻨﺠﺎرﯾﺎﺑﯽ ﺷﺪ. آﻧﻬﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﯾﯿﺪي، ﭼﻬﺎر ﻋﺎﻣﻞ ﻓﻮق را ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش آﻟﻔﺎي ﮐﺮوﻧﺒﺎخ ﺿﺮاﯾﺐ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ را ﺑﺪﯾﻦ ﺻﻮرت ﮔﺰارش ﻧﻤﻮدﻧﺪ: اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در ﮐﻼس 88/ 0، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در ﺑﯿﺮون از ﮐﻼس 85/ 0، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان در داﻧﺸﮕﺎه 83/ 0، و اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎي ﺧﻮد در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﺎر، ﺧﺎﻧﻮاده و داﻧﺸﮕﺎه 72/ 0.

محصولات مشابه