زاژاﮐﻮوا و ﻫﻤﮑﺎران (2005) در ﭘﮋوﻫﺶ ﺧﻮد ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ وﯾﮋﮔﯽﻫﺎي روانﺳﻨﺠﯽ اﯾﻦ آزﻣﻮن ﭘﺮداﺧﺘﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﯾﯿﺪي ﭼﻬﺎر ﻋﺎﻣﻞ را ﺑﺮاي اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرﺗﺪ ﺑﻮدﻧﺪ از: اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در اﻧﺠﺎم ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ در ﮐﻼس درس، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در اﻧﺠﺎم ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ در ﺑﯿﺮون از ﮐﻼس درس، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان در داﻧﺸﮕﺎه و اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﺎر، ﺧﺎﻧﻮاده و داﻧﺸﮕﺎه. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ آﻧﻬﺎ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﺧﺮده ﻣﻘﯿﺎسﻫﺎي اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ را در ﺣﺪود 72/ 0 ﺗﺎ 90/ 0 ﺑﺮآورد ﻧﻤﻮدﻧﺪ. اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در اﯾﺮان ﺗﻮﺳﻂ شکري، طولابی، غنایی و همکاران (1390) ﻫﻨﺠﺎرﯾﺎﺑﯽ ﺷﺪ. آﻧﻬﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﯾﯿﺪي، ﭼﻬﺎر ﻋﺎﻣﻞ ﻓﻮق را ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش آﻟﻔﺎي ﮐﺮوﻧﺒﺎخ ﺿﺮاﯾﺐ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ را ﺑﺪﯾﻦ ﺻﻮرت ﮔﺰارش ﻧﻤﻮدﻧﺪ: اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در ﮐﻼس 88/ 0، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در ﺑﯿﺮون از ﮐﻼس 85/ 0، اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺧﻮد در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان در داﻧﺸﮕﺎه 83/ 0، و اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎي ﺧﻮد در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﺎر، ﺧﺎﻧﻮاده و داﻧﺸﮕﺎه 72/ 0.