پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی

کد : 1732
به اشتراک بگذارید :
عمومی
تعداد سوالات 44
نام انگلیسی پرسشنامه students achievement goal orientations & -motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ)
مخفف MsLQ
نویسندگان پینتریچ و دیگ-روت
ابعاد پرسشنامه 2
سال انتشار 1990
۱۵,۰۰۰تومان

پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی : پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی ذیل بخشی از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی یادگیری (MsLQ) است که در متن اصلی (1990) دارای 44 سوال است که 22 تای آنها مربوط به یادگیری خودتنظیمی است و توسط پینتریچ و دیگ-روت  (1990) تهیه و تنظیم شده است.

ویژگی ­های روان­سنجی پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی

در پژوهش کارشکی (1387) اعتبار کلی بدست آمده پرسشنامه يادگيري خودتنظيمي در اجرای نهایی نیز (95/ 0) بدست آمد. اعتبارسه خرده آزمون شناختی، مدیریت منابع و فراشناختی در اجرای نهایی، به ترتیب (86/0)، (89/0) و (90/0) بدست آمد. درمورد یادگیری خودتنظیمی، شاخص­های حاصل از اجرای تحلیل عاملیتاییدی، اعتبار مناسب ابزار را نشان میدهد (RSMA=0.055 ,GFI=0.97، c²=767.71 , DF=751). در مجموع شاخص­های حاصل از اجرای آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تاییدی، اعتبار مناسب ابزارها را نشان می­دهد. در پژوهش حسینی نسب و رامشه (1379) خرده مقیاس کاربرد راهبرد شناختی دارای ضریب همسانی درونی68/ 0 و 64/ 0 برای راهبردهای سطح بالا و پایین شناختی و 55/ 0 برای  خرده مقیاس خودتنظیمی (مدیریت منابع و فراشناخت با هم) گزارش شده است. ­البرزی و سیف (1381) نیز این آزمون را درمورد دانشجویان به کار برده­اند. گه می توان از منبع پیوست نتایج روایی و پایایی را استخراج کرد.

محصولات مشابه