مقیاس سنجش اهمال کاری دانش آموزان (PASS)

کد : 1066
به اشتراک بگذارید :
عمومی
تعداد سوالات 44
نام انگلیسی پرسشنامه Procrastination Assessment Scale - Students
مخفف PASS
نویسندگان ﺳﻮﻟﻮﻣﻦ و راث بلوم
ابعاد پرسشنامه 2
سال انتشار 1984
۱۵,۰۰۰تومان

مقیاس سنجش اهمال کاری دانش آموزان (PASS) : ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﻨﺠﺶ اﻫﻤﺎل­ﮐﺎري ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺗﻮﺳﻂ ﺳﻮﻟﻮﻣﻦ و راﺛﻠﺒﻮم در ﺳﺎل 1984 ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪ. اﯾﻦ ﻣﻘﯿﺎس ﺷﺎﻣﻞ 44 ﻣﺎده ﺑﺮاي اﻧﺪازهﮔﯿﺮي ﻓﺮاواﻧﯽ ﭘﯿﺸﺎﯾﻨﺪﻫﺎي رﻓﺘﺎري ﺷﺎﺧﺘﯽ اﻫﻤﺎلﮐﺎري ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

ویژگی ­های روان­سنجی مقیاس سنجش اهمال کاری دانش آموزان (PASS)

ﻓﯿﺸﺮ و ﮐﻮرﮐﺮان (1994) ﺑﯿﺎن ﻣﯽدارد اﮐﺜﺮ ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎ ﺑﺎ دوﻧﯿﻤﻪﺳﺎزي اﯾﻦ ﻣﻘﯿﺎس، ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﺮاﺑﺮ 58/ 0 ﺑﺮاي ﻣﺮدان و 31/ 0 ﺑﺮاي زﻧﺎن در ﻣﻮزد ﻓﺮاواﻧﯽ اﻫﻤﺎﮐﺎري ﺳﺎزﮔﺎري دروﻧﯽ ﭘﺎﯾﯿﻨﯽ را ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﻨﺪ. اﯾﻦ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﺮاي اﻫﻤﺎلﮐﺎري ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﺸﮑﻞ 26/ 0 و ﺑﺮاي دﻻﯾﻞ اﻫﻤﺎلﮐﺎري 80/ 0 ﺑﻮد. ﺛﺒﺎت اﯾﻦ ﻣﻘﯿﺎس ﺑﺎ ﯾﮏﻣﺎه ﺑﺎزآزﻣﺎﯾﯽ 74/ 0 ﺑﺮاي ﺷﯿﻮع و 56 /0 ﺑﺮاي دﻻﯾﻞ اﻫﻤﺎلﮐﺎري ﺑﻮد. ﺑﺮاي ﮐﻞ ﻧﻤﺮهﻫﺎ ﺑﺎزآزﻣﺎﯾﯽ 80/ 0 ﮔﺰارش ﺷﺪ. در اﯾﺮان، ﺗﻤﺪﻧﯽ و ﻫﻤﮑﺎران (1390) در ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﮐﻪ اﻧﺠﺎم دادﻧﺪ، ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ اﯾﻦ ﻣﻘﯿﺎس را از ﻃﺮﯾﻖ آﻟﻔﺎي ﮐﺮوﻧﺒﺎخ ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻤﻮدﻧﺪ. آﻧﻬﺎ ﺿﺮﯾﺐ آﻟﻔﺎي ﮐﺮوﻧﺒﺎخ را ﺑﺮاي اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در ﺣﺪود 83/ 0 ﮔﺰارش ﮐﺮدﻧﺪ و رواﯾﯽ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ آن را ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار دادﻧﺪ.

محصولات مشابه